PRAWO REKLAMACJI


  1. Reklamację odzieży, podobnie jak reklamację każdego innego towaru możemy złożyć tytułem gwarancji.
  2. Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 2 lat od zakupu. Reklamacje należy zgłosić nie później niż 1 rok od momentu jej powstania.
  3. Klient zobowiązany jest zgłosić reklamację mailowo lub za pośrednictwem messengera na profilu www.facebook.com/kasiabutikpl.
  4. Po zgłoszeniu reklamacji Klient wypełnia druk reklamacyjny (np. ten: http://flirdlastrazy.pl/img/docs/druk_reklamacyjny.pdf) i odsyła na wskazany przez nas w wiadomości adres wraz z paragonem zakupu (brak paragonu oraz druku uniemożliwia reklamację!!!).
  5. Typowe przypadki reklamacji odzieży dotyczą wad materiałowych (np. rozprucie, pęknięcie, rozciągnięcie, zmechacenie), związanych z wybarwieniem (np. zafarbowanie) oraz fasonem (rozmiar, dopasowanie odzieży). Uwaga! Mechacenie się odzieży z materiałów tekstylnych*, nie stanowi niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Brak jest podstaw technicznych, aby stopniową utratę wyglądu, uznać za wadę materiałową. Tym bardziej, że usunięcie supełków/kulek z powierzchni bluzy/swetra jest wykonalne w warunkach domowych.
  6. Złożenie reklamacji na towar po praniu w nieodpowiedniej temperaturze (odpowiednią temperatura to na na metce producenta) może skutkować negatywnym rozpatrzeniem reklamacji. Jest to nie dostosowanie się do informacji zawartych na metce.
  7. Czas ustosunkowania się Sklepu Kasia-Butik do reklamacji to 14 dni roboczych (na piśmie).
  8. Reklamowany towar po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji podlega naprawie. Jeżeli naprawa ta jest niemożliwa sprzedawca ma prawo wymienić reklamowany towar na towar pełnowartościowy.
  9. Według obowiązującego prawa konsumenta o wymianię można ubiegać się we wszystkich przypadkach (wada istotna, nieistotna, pierwsza i kolejna reklamacja), ale też we wszystkich przypadkach sprzedawca może proponować naprawę zamiast wymiany.
  10. W szczególności – zgodnie z prawem nie ma możliwości odstąpienia od umowy w przypadku wady nieistotnej. Przykładowo, jeżeli mamy do czynienia z rozpruciem szwu, które można łatwo naprawić bez szkody dla estetyki ubrania, to w ocenie sprzedawcy może to być wada nieistotna, którą można łatwo naprawić. Wtedy, z perspektywy sprzedawcy, żądanie odstąpienia od umowy może w ogóle nie przysługiwać.
  11. Jeśli dostałaś produkt, który jest uszkodzony, masz OBOWIĄZEK poinformować nas o tym w ciągu 24 godzin. W przeciwnym razie wada produktu nie zostanie rozpatrzony pozytywnie.


* materiały tekstylne to:

  • Przędza, moher, wełna, jedwab naturalny, jedwab elastyczny, jedwab metaliczny, syntetyczny długi i syntetyczny krótki jedwab, sztuczny jedwab i inne surowce tekstylne.
  • Tkaniny i włókniny, tkaniny z tworzyw sztucznych, dzianiny, tkaniny z futra naturalnego i tkaniny przemysłowe. Tkaniny przemysłowe to tekstylia używane w przemyśle, takie jak tkanina baldachimowa, sito, tkanina filtracyjna i tym podobne.
  • Torby, koce, tekstylia domowe, rękawiczki, skarpety, odzież dekoracyjna i inne wyroby gotowe.
  • Inne rodzaje tekstyliów obejmują; szmatki na zabawki, paski, sznury, sobole, nici do szycia i haftu.